Tuesday, October 12, 2010

KU BERMOHON



Heningan malam menjadi saksi
Aku kembali pada-MU
Dengan secebis doa kutadahkan
Mengharap petunjuk dari-MU
Dengan sekeping hati kuhadiahkan
Tulus memohon kepada-MU..

Aku yang khilaf ini masih perlukan-MU
Disaat duka mahupun bahagia
Aku bersujud atas sajadah-MU
Bersama deraian kilauan kaca
Ku memohon ampun pada-MU
Atas segala silapku
Selama aku menjadi hamba-MU
Di muka bumi yang fana..

Sungguh kerdil diri ini
Begitu sedih aku mengenang
Hidupku yang indah ini
Takku syukuri nikmat-MU sepenuhnya
Takku lalui jalan-MU sebaiknya
Oh Maha Kuasa
Maafkan diri ini..

Sungguh aku rindukan-MU
Siapalah AKU???
Yang selalu leka dan alpa
Dengan urusan duniawi
Sesungguhnya
Ku inginkan bahagia bersama-MU
Jalani hidup ini bersama redha-MU
Oh Tuhanku!!
Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Ampunilah hamba-MU ini
Setinggi kasih kupanjatkan
Hanya pada-MU yang satu
Ya ALLAH, YA Arhamarrahimin..

No comments:

Post a Comment